Sälen 💖

Dagens promenix blidde inte som planerat ;-) jag gick till hamnen och hittade en söt liten kut som var på väg mot e4an. Jag stannade en bil som va där o snurra o frågade mannen som körde om han visste vart man skulle ringa om man hittat en sälunge som gått vilse, hans svar va att man ska nog bara låta den vara o att den hittar tillbaka sj tillslut, sen åkte han iväg. Aldrig att jag kunde bara lämna den söta lilla sälen utan jag gick tillbaka till den och närmade mig den o först va den rädd o gapa för o visa tänderna o fräste men efter nån minut så vart den lugn och vande sig vid mig o då började vallningen av den för o få den ut på isen på havet igen så i ca 50 min så vallade jag en otroligt söt liten kut tillbaka till havs,  den va även tillslut fram självmant och luktade på mig o tittade mycket på mig med sina stooora ögon och tittade noga vart jag pekade (med hela armen) vart den skulle fara o sen for den ditåt :-D o den började även låta som om den ropade på nån med ett gulligt gny typ :-) just innan vi nådde havet så komme det en till bil med en kvinna o man i ca 50 års åldern o såg sälen o ville fota den men när dom komme närmare fick sälen panik o vart jätterädd, o kvinnan skulle absolut klappa sälen (2ggr) o det gjorde sälen megarädd o va väldigt upprörd även mot mig när ja försökte stoppa den från att krypa in bland massa plank. Men kvinnan o mannen åkte på ica o skulle kolla om dom hade färskfisk. O medans dom va borta så lugnade sälen ner sig och vi blev vänner igen och den satte fart mot havet. O när den for iväg på isen för o hitta nån vak att dyka i så sa jag högt "Hejdå sälen" då stanna den o vred huvudet så den titta på mig en liten stund sen for den vidare :-D vilken känsla! Älskade fina lilla säl 💖
 
Efter en stund så komme kvinnan o mannen tillbaka o sa att ica hade inge fisk, sen erbjöd dom mig skjuts hem igen o ja tackade ja för jag frös nå så fruktansvärt. Och paret va väldigt trevliga:-D 
 
När ja kom hem drack ja the och sen när ja la mig va jag fortfarande en is bit men vad gör man inte för djuren? Man gör allt man kan om man e en sån djurvän som mig!
 
Kommer aldrig att glömma dig lilla söta sälen💖
 
Första mötet med en fri säl och förhoppningsvis den sista i denna situation men inte den sista om dom e på bra sätt :-D jo förresten sälar är otroligt smarta djur!
 
 
💖 Sälen 💖
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0