Nyår 2010

Börjar med torsdagen.
innan vi skulle äta middag vid sextiden så börja jag känna smärta i bröstkorgen..
samma smärta som jag hade för typ ett halvår sen.
helvete...
jaja tänkte att jag äter iaf för jag va så hungrig.
vi åt och smärtorna vart värre.
men tänkte att sist jag hade så här så gick det ju över på akuten, kändes då som att en ballong spängdes i min bröstkorg åsså va smärtan över så läkaren visste inte riktigt va det va.
så jag tänkte att jag ska fan härda ut detta, det kommer gå över så småningom.
vi gick o la oss men jag kunde inte somna..
va vaken hela natten och härdade.
försökte med typ allt.
ligga på alla möjliga sätt i soffan och fotöljen och låg på golvet och gick en massa, masserade, tog ibumetin, smarin, omeprasol eller hur det nu stavas (för det fick jag sist jag hade detta) men inget hjälpte så tillslut så vid halvåtta på nyårsmorgon så ringde jag mamma o rådfråga henne och frågade om hunden fick vara där om jag måste in, och det gick bra sa hon. så vi ringde sjukvårdsrådgivningen och dom sa att jag skulle åka in.
så då åkte vi till ers o lämna hunden och sen bar det av till akuten.
väl där fick jag komma in rätt fort och sen så kolla dom min puls o ville ha kissprov, sen så va dom o klämde på mig och tog en snabbsänka.
sen fick jag en spruta med voltaren men den funka inte så fick en tablett med voltaren och den tog bort halva min smärta så den vart en 5 på en skala av 0-10 (när ja kom in va det en 10) så dom bestämde sig för att jag skulle få morfinspruta åxå.
och det fick jag, och då tog det ca 10 min så försvann min smärta, så underbar känsla:)
smärtfi:)
men då va jag inte nykter heller va hög som ett höghus sa mia:P
kände mig packad i massor:P
det snurra om ja rörde mig för fort och hade svårt att koncentrera mig och va lixom borta:P haha
o snacka om att man blir torr i munnen av morfin:P
sen fick jag åka hem.
så vi åkte o hämta hunden och pratade med min mamma o pappa o va förbi min syster åxå:)
sen när vi komme hem så drack jag fil och sen la ja mig o sov vid 15.00.
vid 17.00 så väckte mia mig och sa att det va middag.
så jag klev upp efter en stund och försökte äta men fick i mig mindre än en halv kotlett.
och älsklingen som lagat värsta go middag, kotletter och potatisgratäng med god sallad till det åsså kunde jag inte äta:(
jag hade fått papaverin utskrivet av läkaren.
mina smärtor komme tillbaka o jag tog 1 sån och sen gick ja o kräktes upp allt jag fått i mig.
sen drack jag fil o tod 2 st papaverin men efter en stund så kräktes jag igen. sen så fick jag svin ont igen.
så vi ringde sjukvårds igen och sen va det bara att fara o lämnade hunden i ers igen o sen åka in till akuten igen o då va kl 20.30.
väl där så fick jag komma in till första sjuksköterskan som tog min puls o blodtryck.
sen fick jag sitta i väntrummet ett bra tag innan jag vart uppropad igen och när jag komme in hade jag en 7 i smärta men när hon ropa in mig hade det ökat till kraftig 10, fy fan vad ont jag hade.
många tårar vart fällda av detta.
när jag väl kommit in så komme det en tjej som satte en kanyl på mig och tog massa blod av mig.
sen så fick jag vänta ett brade tag innan läkaren komme.
när han komme så prata vi lite och jag kunde inte sitta still nått under tiden. och han klämde på mig och sen bonka han mig på revbenen på höger sida och fy fan vad ont det gjorde så han testa på vänster sida med men där gjorde det inte ont.
jag hade som ett band runt mig som gjorde ont. huvva.
sen så gick han och det komme in en sköterska igen som sa att jag skulle få en spruta och hon sa vad den hette men jag minns inte va den hette.
men hon fråga vart jag fick den förra gången magen eller låret och då fråga ja om det va morfin o då sa hon ja.
så då fick jag morfin igen:)
sköterskan gick ut o sa att läkaren kommer snart.
smärtan försvann och tydligen så somna jag åxå på sängen :P
märkte jag aldrig haha
men tolvslaget "firade" jag o älski på akuten:P
jag hög o hon trött men vi sa gott nytt år till varandra och pussades:)
sen komme läkaren in efter över en timmes väntan.
sen fick vi åka hem igen o vi hämtade hunden och jag pratade med mamma o min syster i telen och jag messa massa folk åxå:)
sen när jag va hemma så drack ja fil o la mig och fick sova ca 8 timmar:)
sen åkte vi o hämtade ut ny medicin till mig för papaverin va för klent för mig så jag fick nått som heter diklofenak och hjälper inte det när jag får jätteont så måste jag in igen.
men idag så känner jag gallblåsan men har inte mega ont.
jo det va gallstensanfall som jag fick.
jag känner att den finns o det kan ju vara att den är öm av all smärta eller nå. jag hoppas jag slipper smärtan.
läkaren sa att jag kan bli inlagd och fasta med dropp om jag inte blir bättre och i värsta fall blir det ju operation.
men vi får helt enkelt vänta o se hur detta slutar:P
har iaf fått i mig fil och mussli idag och typ 4 st ostkroka:P
så så såg vårat nyår ut..
bra slut på ett år o bra början på ett år eller så inte.
och idag så är det ett år sen vi va tvungna att ta bort underbara tequila.
och ett år och en månad sen Fonzie lämnade oss. huvva
tänker på er mina små änglar <3
hoppas detta år blir ett bra år.
PussPuss

Kommentarer
Postat av: Mia

Det var ingen rolig nyårsafton det :( Ni får göra som vi gjorde efter julafton o fira det i efterhand :) Vet vad du menar med att du kände dig hög av morfinen :-D Så går jag o känner mig för det mesta av alla mediciner jag är tvungen att äta men jag är så van vid det att jag inte tänker på det. Hoppas att du slipper känna av sån där smärta igen nu o får fortsätta början av det här året glatt o smärt fritt :-D Angelina hälsar :) Kram

2011-01-01 @ 20:40:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0